Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Leśnego jest organem kierującym działalnością Towarzystwa na obszarze działalności Oddziału w okresie między Walnymi Zebraniami Członków. Zarząd działa na podstawie statutu Towarzystwa oraz Ramowego Regulaminu Zarządu Oddziału PTL.
Skład Zarządu Oddziału PTL w Zielonej Górze (2018-obecnie):
- Przewodniczący: Arkadiusz Kapała
- Zastępca przewodniczącego: Marta Wiler
- Sekretarz: Marek Maciantowicz
- Skarbnik: Tomasz Szwaja
- Członek Zarządu: Sławomir Majsner
Do Kompetencji Zarządu Oddziału należy:
- realizowanie zadań Towarzystwa zgodnie z uchwałami władz Towarzystwa i Walnego Zebrania,
- reprezentowanie Oddziału na zewnątrz,
- przyjmowanie nowych członków,
- podejmowanie decyzji o wykluczeniu i skreśleniu z listy członków Towarzystwa,
- zgłaszanie do Zarządu Głównego wniosków w sprawie nadania godności członka honorowego i odznak honorowych,
- sporządzanie planów pracy i preliminarzy budżetowych oraz sprawozdań z działalności Oddziału,
- zwoływanie Walnych Zebrań,
- tworzenie bądź likwidacja Kół i nadzorowanie ich pracy,
- zarządzanie majątkiem Oddziału, w tym zaciąganie zobowiązań i nabywanie praw zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania, z wyłączeniem spraw zwykłego zarządu, tj. O wartości prawa lub zobowiązania jednorazowo nie przekraczającego kwoty określonej aktualną uchwała Walnego zebrania.
Komisja rewizyjna Oddziału PTL w Zielonej Górze (2015-2018):
- Przewodniczący: Janusz Frankowski
- Członek: Artur Tararuj
- Członek: Janusz Rogala
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola całokształtu działalności Oddziału co najmniej raz w roku ze szczególnym uwzględnieniem spraw finansowych,
- zgłaszanie na posiedzeniu Zarządu uwag i wniosków w sprawie działalności Oddziału,
- kontrola opłacania składek członkowskich,
- składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności i jej wyników, uwag do sprawozdań Zarządu Oddziału oraz wniosków w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi.